söndag 29 maj 2016

Är tydligen ingen av de flitigaste bloggarna, men gör ett nytt inlägg i alla fall. Det är ett evinnerligt regnande ute, och jag saknar verkligen solen. Visserligen visade sig solen i lördags, men det blev i alla fall regn framåt kvällen. Idag på mors dag, så började det väl ganska lovande,men framåt kvällningen så kom regnet igen.
Fredrik och pojkarna, Mattias och Towe, Sune och Karin var här och käkade smörgåstårta på e.m.
Trevligt. Sune och Karin fick dra hem abrupt då de glömt en av hundarnas insulin hemma.
Annars trevligt med folk i huset.
Har annars haft fullt upp med att vakta den nya gräsklipparroboten så den inte kört fel och kommit
på villovägar, skämt åsido den funkar bra.
Danderydläkaren ringde i torsdags och frågade hur det gick, jag var ärlig och sa som det var, att jag var trött och yr, och hade mardrömmar på nätterna. Han sa att det var en biverkning av medicinen, och han skrev ut en ny medicin igen som jag började med i lördags (igår). Jag hoppas på den, det tar väl sin tid att komma in i ny medicinering. Känner i alla fall inte av "pumpen" lika mycket nu.
Väntar otåligt på att det ska börja växa i växthuset, det har redan visat resultat, men det är väl solen som fattas. I morgon är det PRO-möte kl. 10.00, sedan till Leksand och seniorbridge kl. 13.00-16.30.
Lite dumt att vara inne när det blir fint väder ute, men jag lovade att spela med en äldre dam som
inte hade någon spelpartner den här måndagen. Tisdagskväll då är det åter bridge, då i Insjön. Sedan så blir det trädgård för hela slanten, skall också försöka komma igång med att cykla igen, och röra på mig som jag brukar. Vädret och hälsan/humöret har satt stopp för detta en kortare tid. Då är det bara att kramas ordentligt i sommarkvällen! Tjing1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar