söndag 29 januari 2017

En dryg vecka med en förkylning som aldrig riktigt bryter ut, men har av försiktighetsskäl hållt mig inomhus. Lola åkte till Uppsala i torsdags, men jag valde att stanna hemma, vill inte sitta borta och snora. Sist jag var på pensionärsbridge i Leksand var det ett evigt snörvlande och hostande. Tänkte på att alla ska hålla i korten , och sen blir det fika och smörgåsätning, och det är inte många som tvättar sina händer. -man kanske har fått bacillskräck!
Av förklarliga skäl så blev det ingen hockeymatch för mig i lördags heller, det var väl därför de förlorade. Börjar längta utomlands igen, vi får se hur det blir till hösten, saknar den goa värmen, men det kanske blir en fin sommar här också. Det var tur att det var så mycket skidor på tv:n under helgen så tiden gick lite fortare.
Jag tippade åt gänget under helgen, det blev en sexa och tjugo femmor, ingen stor utdelning men det är väl själva f-n att det ska va så svårt att få in sjuan. För övrigt så tycker jag att det blir lite för mycket travspel, det poppar upp nya spel undan för undan. Hoppas att man kommer ut på sjön snart, åka lite spark fika med sig, njuta av fint väder , för det kommer fina dagar framöver våren är inte långt borta! Kramas ofta! Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar