onsdag 4 januari 2017

På allmän begäran ska jag blogga lite igen. Det händer inte så mycket, men ändå händer det en hel del.Julen och nyårshelgen är över och vi är på rakan igen. På trettondagsafton blir det till att åka till backhällorna och gratta Björn som fyllt sjuttio år. Det är inte klokt va folk fyller år, och så mycket sen! Idag så har man fått skottat snö, inte så lite heller, 25 cm mätte Lola i morse! Kallt i kväll, men till helgen så blir det nollgradigt igen. Konstigt väder nu för tiden, i förra veckan var det plus nio grader en dag, och det är väl ungefär som det brukar vara på midsommarafton! Har bestämt att inte följa mina polare till Romme på V-75 på lördag, då min kompis Leif Engkvist kommer ner från Frösön för att gå på ishockey i Leksand bl.a. Då vi träffas en gång om året på sin höjd (vi ringer desto mer) så vill jag gärna träffa honom .
Och såvar det detta med  den f-bannade tekniken! Har ju fått fiber, och nu ska det sägas upp routrar, och skaffas routrar, skickas tillbaka routrar mm.mm. Har också skaffat en ny mailadress, det har jag hållit på med i 2 dagar nu, och äntligen så har jag en ny sådan.(chaglund2017@outlook.com).Telefon
ska in och då måste det dras ledningar över vinden till första jacket, mina söner törs snart inte åka hem hit p.g.a. mina s.k. tekniska utlägg! Annars har man glatts åt Stina Nilssons otroliga skid-
åkning på touren. Gud va skönt att norskorna får på nöten! Nu har jag skrivit en blogg på det nya året, och lovar återkomma lite oftare. Kramas i vintermörkret! Tjing!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar